Oma (handtas met inkeping)

Grandmother-Quotes-48

Oma, in jou ogen zijn wij nog steeds die kleine meisjes.  Oma, als ik naar jou kijk, zie ik nog steeds die sterke vrouw.

Toen ik je vertelde welke opleiding ik volgde, twijfelde je geen seconde.  Je stak me deze prachtige handtas toe.  Hij was zeker 40 jaar oud.  Ik zag hoe trots je erop was.

WP_20160420_08_28_50_Pro

Ze is echt prachtig, een pareltje.  Aan de binnenzijde vonden we nog een verborgen schat, een oude pen, spiegeltje en kam.  Zelfs jij was verbaast dat dit er nog in zat.

WP_20160420_08_29_40_Pro

Je stelde voor ze te herstellen, de stiklijnen kwamen duidelijk los.  De tas had al heel wat mooie momenten meegemaakt.  Maar aan deze tas durf ik niet te komen.  Ik had een ander idee!

De nieuwe opdracht was een ‘handtas met inkeping’.  Met trots nam ik je tas mee naar de les.  Het oude patroon kwam weer tot leven.  Een tas met gelijke vormen en lijnen, het vintage karakter bleef bewaard, gecombineerd met een nieuwe techniek.

WP_20160420_08_31_59_Pro

Ik stapte af van de cognackleur en koos voor een zachte ecru met roze binnenvoering.

De tas van toen kreeg terug nieuw leven in geblazen.


Oma, je bent een sterke vrouw, ons voorbeeld.  Dank u voor je inspiratie!!

Het is bijna moederdag.  Jij bent de moeder van mijn moeder, je verdient het dus dubbel en dik, fijne moedermoederdag!!

Sara.

Geef een reactie

